Promocje konsumenckie czy też sprzedaże premiowe są często wykorzystywanym narzędziem do zwiększania świadomości marki oraz wzrostu sprzedaży. Ze wszystkich mediów docierają do nas zaproszenia do udziału w loteriach, promocjach czy konkursach. Dobrym przykładem sektora, w którym sprzedaże premiowe są ciągłe jest sektor bankowy. Często nawet promocje, oferowane przez jeden podmiot nakładają się na siebie. Musisz przyznać, że akcji tych jest wbrót!
Czas trwania promocji od A do Z czyli od momentu rozpoczęcia kampanii informującej do zakończenia rejestracji uczestników, wytypowania laureatów i wydania nagród jest kluczowym elementem planowania kampanii promocyjnej. Poniżej przedstawiamy tylko kilka aspektów gdyż to zagadnienie jest bardzo szerokie.
Jaki jest cel Twojej promocji? Jeśli jest to krótkoterminowe zwiększenie sprzedaży to kampania może być krótsza. Jeśli jednak chcesz powiększyć świadomość marki wśród konsumentów kampania powinna być bardziej rozłożona w czasie. Ma wtedy szanse dotrzeć do szerszej publiczności.
Kampanie promocyjne często powiązane są z wydarzeniami kalendarzowymi, takimi jak święta, lub okolicznościowymi. Najlepiej aby kampania informująca o akcji zaczęła się przed jej startem aby jak najwięcej konsumentów miało szanse wziąć w niej udział. Nie bez powodu tydzień a nawet czasem miesiąc przed świętem zakochanych jesteśmy obsypywani walentynkowymi ofertami. Sezonowość związana jest również z porami roku. Jeśli często organizujesz akcje promocyjne dla swojego brandu, sezonowość to jest to na czym możesz oprzeć swoją komunikację.
Określenie górnej granicy limitu rejestracji wpływa na dynamikę promocji. Jeśli ustalisz limit rejestracji w atrakcyjnej ofercie promocyjnej to bardzo możliwe, że limit skończy się w ciągu kilku dni! Kto pierwszy ten lepszy!
Aspekt logistyczny związany jest z przygotowaniem i dostarczeniem nagród dla laureatów. Warto mieć zaplanowany dostateczny okres na zorganizowanie tego procesu. Ważne jest, aby zapewnić uczestnikom jasność i sprawiedliwość na etapie wydawania nagród. Transparentność tego procesu może znacznie wpłynąć na pozytywne doświadczenia konsumentów.
Wykorzystanie narzędzi i systemów do automatyzacji procesów rejestracji może znacznie przyspieszyć cały proces, eliminując potencjalne opóźnienia związane z ręcznymi czynnościami. Oferujemy Wam właśnie taki system, za pomocą którego stworzysz prostą stronę www z formularzem rejestracyjnym 🙂