Nie ma chyba wśród nas nikogo, kto choć raz nie wziąłby udziału w konkursie lub promocji.
To naturalna chęć rywalizacji i pragnienie wygranej pchają nas w ramiona promocji i kuszą do rozpoczęcia polowania na okazje. Wiedzą o tym doskonale eksperci, którzy na co dzień zajmują się planowaniem i organizacją promocji dla klienta. Nierzadko cały sztab ludzi pracuje nad tym, by stworzyć ciekawą i angażującą użytkownika promocję.
Niektóre opierają się na dobrze znanym scenariuszu „weź udział w konkursie, kup produkt X i wygraj”. Inne, zwłaszcza te organizowane przez banki, mają często o wiele bardziej skomplikowaną formułę. I to nad nimi się dziś właśnie pochylimy, bo banki są tym sektorem biznesu, który organizuje wiele akcji promocyjnych i lojalnościowych.
Co ciekawe, w Internecie możecie nawet znaleźć poradniki na temat tego, jak konsument może zarabiać na promocjach bankowych!
Po kolei zatem, czym tak naprawdę są promocje bankowe? To nic innego jak zachęcanie konsumenta do skorzystania z danego produktu bankowego, takiego jak konto osobiste, karta kredytowa lub też atrakcyjna oferta dla firm. Decydując się na skorzystanie z oferty na proponowanych przez bank warunkach, konsument otrzymuje nagrodę w postaci premii gotówkowej, wyższego oprocentowania bądź w postaci nagrody rzeczowej.
Jakie nagrody najczęściej oferują banki?
Zdecydowanie najczęstszą nagrodą za udział w promocji bankowej są oczywiście premie finansowe, które czasami mogą sięgać nawet kilkuset złotych.
Nie brakuje także nagród rzeczowych, takich jak rowery, zegarki, smartfony lub też inny sprzęt elektroniczny. Pojawiają się także karty podarunkowe, vouchery na usługi lub zwroty pewnej części wartości zakupów, znane jako #cashback.
Czy jest tu haczyk?
Okazuje się, że nie ma! Dlaczego? Ponieważ bank organizując daną promocję działa w celu pozyskania jak największej liczby klientów, a co za tym idzie, koszt w postaci premii będącej nagrodą za otwarcie rachunku jest inwestycją banku w pozyskanego klienta.
Kto oprócz banków robi promocje?
Cóż, tutaj możemy z czystym sumieniem wpisać praktycznie każdą firmę na rynku, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych rodzinnych biznesach.
Ta forma kuszenia klientów po prostu działa.
Więcej informacji o promocjach niebawem!